vrijdag 16 mei 2014

groene asperges uit de oven

Ik ben niet zo'n fan van asperges maar dit recept ... mmmmmmmmmm :-).  Ik moet ook bekennen dat de vorige keren dat ik een poging deed om asperges klaar te maken, dit nooit echt goed gelukt was.  De asperges waren ofwel te taai ofwel te plat.

Stefan eet echter wel graag asperges dus wilde ik nog eens een poging wagen.  Ik ging op zoek naar een recept in mijn kookboeken en vond bij Pascale Naessens - Mijn Pure Keuken dit recept.  En ja, zoals al gezegd, het was mmmmmmmmmmm ;-).




Ik heb hiervoor 1 bundel groene asperges gebruikt (8 à 9 asperges).  Snij de harde uiteinden er af (je hoeft ze niet te schillen, enkel spoelen is voldoende).
Leg de asperges in een ovenschotel en overgiet met een flinke scheut olijfolie en balsamico crème en kruid met wat peper en grof zeezout.  Strooi er ook nog een goed handvol pijnboompitten bij en leg er 1/2 ajuin bij.  Deze mag grof gesneden zijn, dat is enkel voor de smaak.  Let op, de asperges moeten niet zwemmen in de olijfolie, dus overdrijf niet !
Plaats de schotel gedurende 20 minuten in een voorverwarmde oven van 175 °.

En dat is't ! Simpel én snel klaar te maken, ideaal zelfs voor na een werkdag.  Lekker met puree, en als je geen vegetarische maaltijd wil kan je er natuurlijk een stukje vlees of vis bij geven.  En de asperges waren perfect, niet te mals, met nog wat beet, juist goed !

Wat heb je dus nodig :

  • 1 bundel groene asperges
  • olijfolie
  • balsamico crème
  • peper
  • grof zeezout
  • handvol pijnboompitten
  • 1/2 ajuin
SMAKELIJK :-) !

Enne, als je ' t zelf maakt graag even een seintje of je 't lekker vond

1 opmerking: