donderdag 26 juni 2014

Kookboek : Simply Italian

Kookboeken, het begint een beetje een verslaving te worden ! Ik kan geen boekenwinkel meer passeren zonder een kijkje te gaan nemen bij de kookboeken.  Waar ik vroeger al lang blij was met het nieuwste kookboek van de Colruyt, begin ik nu steeds meer fan te worden van kookboeken met een meer persoonlijk verhaal; kookboeken waar niet alleen gerechten in staan maar waar je ook wat meer leert over de kok zelf, over zijn of haar achtergrond;  kookboeken waarbij de foto's je gewoon doen watertanden zodat je moeite hebt met beslissen welk gerecht je eerst wil klaarmaken; kookboeken die leuk zijn om te lezen van a tot z.

Dit kookboek is er zo eentje ...




Ik zag dit vorige week liggen en alleen al het feit dat het om Italiaanse gerechten gaat trok mijn aandacht.  Toen ik er even doorbladerde was ik meteen verkocht ! Het scheelde niet veel of ik had mijn zakdoek mogen bovenhalen voor de kwijl die uit mijn mond liep op het boek ;-) ! Schitterende foto's van gerechten die er allemaal om te lekkerder uit zien !

Bovendien krijg je ook een echt verhaal mee, dat van de Chiappa - zussen die het boek schreven.  Je krijgt een beeld van een gezellige, hechte familie, die maar al te goed weten hoe te genieten van de lekkere en leuke dingen in het leven.

Zo start het boek met "Nonno's gedicht", een ietwat absurd maar leuk gedicht dat hun grootvader hen vaak voordroeg.  Verder in het boek vindt je vele (oude en nieuwe) familiefoto's en die alleen al maken het een "gezellig" boek.

Maar echt top zijn de foto's en recepten ! Zoals gezegd, je weet gewoon niet wat eerst klaar te maken, het ziet er allemaal zo lekker uit dat je alles tegelijk wil testen.

In een boek over Italiaans koken mag natuurlijk geen recept voor verse pasta ontbreken.  Dit wordt allemaal zo duidelijk uitgelegd, met behulp van stap-voor-stap foto's, dat je direct naar de winkel zou lopen om een pastamachine te kopen ! Nu, mijn voorgeschiedenis met deeg kennende, heb ik mezelf toch maar tegen gehouden want de kans dat dat goed komt is miniem ;-).  Geen nood echter, ze geven ook zeer veel recepten met gedroogde pasta !

Voor elke gelegenheid (van voorgerecht tot dessert, bijgerechten, salades, koekjes, ...) kan je wel een lekker recept vinden in dit boek, en als je verzot bent op Italiaans eten is het een absolute aanrader !

Tja, dat ik blij ben met mijn nieuwe kookboek, dat is wel duidelijk zeker ?

En voor de mannen onder ons, Stefan was ook direct weg van het boek ... maar of dat nu écht met de recepten te zien heeft, daar twijfel ik aan ;-).









Geen opmerkingen:

Een reactie posten