zondag 14 augustus 2016

A picture a day ...


Ik ben natuurlijk niet compleet objectief in het beoordelen van deze foto maar ik heb altijd gevonden dat deze foto wel iets heeft.  Voor mij bewijst hij dat niet elke foto scherp en zuiver moet zijn om toch iets te hebben.  Spreek mij gerust tegen (maar niet te streng ;-)) als je vindt dat ik geen gelijk heb !

Door de onscherpte en onzuiverheid en de suggestie van mensen in de verte ontstaat er wat mysterie.

Deze foto heb ik genomen in de voetgangerstunnel tussen linker- en rechteroever in Antwerpen, een zeer fascinerende plek vind ik.  De oude houten roltrappen, de lange tunnel waar precies geen einde aan komt, de kleuren, het feit dat je weet dat er boven je hoofd een massa water van de Schelde stroomt, ...  Het heeft iets.

De tunnel, nu een beschermd monument, werd begin jaren 30 gebouwd en verbind dus de beide oevers van de Schelde, of beter gezegd "de parking" met "'t Stad" ;-).  Hij is bijna 600 m lang.  Officieel heet hij de Sint-Anna tunnel maar ik denk dat niemand hier in de streek die naam gebruikt.  Het is gewoon "dé voetgangerstunnel".




Geen opmerkingen:

Een reactie posten