zondag 28 september 2014

foodblogswap : soep van maïs, gele paprika en avocado met stukjes kip

Het was al een aantal maanden geleden dat ik had deelgenomen aan de foodblogswap.  Vraag me niet waarom, want ik vind dat eigenlijk wel leuk.  Je leert andere blogs kennen én met wat geluk krijg je er zelf ook telkens een volger bij als de persoon die van je blog moet koken je blog best wel leuk vindt ;-).


Deze maand mocht ik een recept kiezen van Carry's Kitchen.  Ik koos voor de maïssoep, en voegde er een eigen toets aan toe door een avocado toe te voegen en stukjes gebakken kip.  Het resultaat is een best wel lekkere, zachte, fluwelige soep, ook al denk ik dat misschien niet iedereen een fan zal zijn van de toch wel specifieke smaak.


Snij hiervoor 1 gele paprika, 1 ajuin, 3 bosuitjes grof en plet 2 teentjes knoflook.  Bak dit alles even in 2 eetlepels olijfolie.
Laat 1 blik maïs (300 gr) uitlekken maar vang het vocht op.  Voeg de maïs toe aan de rest en laat enkele minuten meebakken.  Voeg dan het vocht toe en 1 liter water, samen met 2 groentenbouillonblokjes.
Breng alles aan de kook en zet dan het vuur zachter.  Laat de soep een 10 minuten sudderen en voeg dan 1 grof gesneden avocado toe.  Laat nog een 5 minuten sudderen.
Mix de soep en breng ze op smaak met peper.
Ondertussen snij je 1/2 kipfilet in kleine blokjes die je bakt in boter en kruid met kippenkruiden.
Giet de soep door een zeef en serveer met enkele kippenblokjes, werk af met peterselie.

Zoals gezegd, de soep heeft een ietwat specifieke, speciale smaak maar ik vind ze wel lekker.

Wat heb je dus nodig :

  • 1 ajuin
  • 1 gele paprika
  • 1 avocado
  • 3 bosuitjes
  • 2 teentjes knoflook
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 1 blik - 300 gr maïs
  • 1 liter water
  • 2 groentenbouillonblokjes
  • peper
  • 1/2 kipfilet
  • boter
  • kippenkruiden
  • verse peterselie
SMAKELIJK :-) !

Enne, als je 't zelf makt graag even een seintje of je 't lekker vond

Geen opmerkingen:

Een reactie posten