donderdag 23 oktober 2014

wok met scampi, appel, paprika en wokmie

Scampi's, ik ben er verzot op (op het schoonmaken iets minder maar kom).  Dus toen ik dit recept zag in Libelle, kwam het direct bij mijn verzameling recepten in mijn "eigen" kookboek.  Origineel wordt het met couscous gemaakt, maar ik vind wokmie beter passen.


Snij 2 rode paprika's in fijne reepjes en bak deze een paar minuten in oosterse wokolie.
Doe er 250 gr wokmie bij en 300 ml kokend water.  Blijf goed roeren tot de wokmie al het water heeft opgenomen.  Zet het vuur zeker niet te hoog en roer regelmatig om aanbranden te voorkomen.
Voeg dan 200 ml roomkaas (bv Philadelphia) en 1 eetlepel Dijon mosterd toe.  Roer alles goed door elkaar en kruid met oosterse wokkruiden.  Zet het vuur laag, en laat een 2 à 3 minuten opwarmen.
Snij 1 groene appel in schijfjes en laat deze ook nog 1 minuut mee opwarmen.
Ondertussen bak je de scampi's (gekruid met wat peper) in een aparte pan.  Ik nam een 8 scampi's per persoon maar dat kies je zelf natuurlijk.
Doe alles samen in een kommetje en werk af met blaadjes veldsla.

Snel klaar voor een weekdag, na het werk én lekker.

Wat heb je dus nodig :

  • 2 rode paprika's
  • oosterse wokolie
  • 250 gr wokmie
  • 200 ml roomkaas
  • 1 eetlepel Dijon mosterd
  • oosterse wokkruiden
  • 1 groene appel
  • scampi's
  • veldsla
SMAKELIJK :-) !

Enne, als je 't zelf maakt graag even een seintje of je 't lekker vond

Geen opmerkingen:

Een reactie posten