zaterdag 31 januari 2015

Foto tijd : Tweelanden wandelroute

Voor wie al een tijdje volgt, ja, inderdaad "a picture a day" is al even geleden.  Ik was er niet zo 100 % tevreden over, het werd soms een beetje teveel van moeten.  Dan zat ik 's avonds nog gauw gauw een foto uit te zoeken om toch iets te kunnen laten zien.  Eigenlijk zou ik het ook leuker vinden om echt telkens foto's over 1 bepaald onderwerp samen te laten zien, en er dan al eens wat meer uitleg bij te geven.  Ik hoop dat jullie akkoord gaan want vanaf nu is het dus gewoon af en toe "foto tijd".  Telkens met een bij elkaar horende reeks foto's, met bijbehorend verhaal.

Vandaag wil ik jullie via foto's een 9 km laten meewandelen in 2 landen, België en Nederland, met de Tweelandenroute.  We hebben deze vorige week gedaan, lekker ploeterend in de modder.  Ja, ja, het is voor 90 % puur natuur waar je wandelt maar dat heeft gevolgen natuurlijk, vooral als het wat natter weer is.  Les van de dag was in ieder geval dat het hoogdringend tijd is om rubberen laarzen aan te schaffen ! Mijn wandelschoenen waren omgevormd tot 1 klomp modder na deze wandeling ! En ook mijn jeansbroek heeft er wat sporen aan overgehouden.

Maar het was zeker de moeite, zoals gezegd krijg je heel veel natuur langs deze route.  Enkel het laatste stuk loop je door een copy-paste woonwijk (en dan nog een lelijke ook).  Voor de rest kan je in alle rust genieten van de natuur rondom je.  We zijn weinig andere wandelaars tegen gekomen, ook al kan dat natuurlijk aan het niet zo goede weer van vorige zondag liggen.  Wat mij persoonlijk het meeste aansprak zijn al de beken en vijvers en dergelijke die je tegenkomt.  Ik vind dat zoooo rustgevend, gewoon wat staan staren naar water, omgeven door een mooie natuur.

Genieten jullie even mee ?


























2 opmerkingen:

  1. hoi peggy,
    prachtige foto's...
    zelf ben ik een grote wandelaar en hou van de natuur.
    allen onverhard ben ik niet altijd een voorstande van maar dit ziet er zeer rustgevend uit.
    bedankt om dit met ons te delen

    liefs
    ohladybake

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is inderdaad zeer rustgevend, vooral met al dat water. Ik ga een aparte pagina ook maken over wandelingen dus misschien vind je nog wat tips daarop (of tips die je zelf hebt voor wandelingen zijn steeds welkom). Bedankt ook voor het compliment over de foto's, altijd leuk om horen :-) !
      Groetjes, Peggy

      Verwijderen