dinsdag 14 april 2015

chiazaad pudding



De dagen worden langer en zonniger, de temperaturen stijgen, de kleding wordt luchtiger ... en mijn vetrolletjes worden meer zichtbaar ;-) ! Ik zit dus (weeral) eens vol goede moed en voornemens om er iets aan te doen.  Het zou toch zo leuk zijn om deze zomer eens te kunnen rondlopen in leuke kleedjes zonder constant dat stemmetje in mijn hoofd "trek je buik in, trek je buik in !".  Ik ga dus maar weer eens een poging doen om wat gezonder te leven, om wat meer te sporten, om wat meer op mijn eten te letten.

Toen ik dit recept voor een gezonde chiazaad pudding zag bij Hapjes Princess kwam het direct op mijn to-do lijstje te staan.  Sinds gisteren is het van dit lijstje af en het blijkt een aanrader.  Het is super simpel, je kan het de avond voordien klaarmaken én, het belangrijkste van allemaal, het is lekker.  Het is lekker én fris, ik vind het echt een opkikker bij het ontbijt.  Ik heb het nu reeds 2 keer klaargemaakt en het SMAAKT echt.  Voor dit recept kan je ook gemakkelijk variëren in het gebruikte fruit.  Ik heb nu een appel in blokjes en wat kaneel er bij gedaan, maar ik verheug me al op de ochtend dat ik er lekker vers rood fruit kan bij doen, mmmm ;-).

BEREIDING :

De avond voordien kan je dit dus al voorbereiden.  En voorbereiden is in feite een groot woord, op 1 minuut staat dit klaar.
Je mengt in een kommetje 200 ml amandelmelk met 25 gr chiazaadjes, 1 koffielepel vanille extract en een snuifje fleur de sel.  Dat kommetje zet je afgedekt in de koelkast.
Voilà, klaar !
Het kan toch echt niet eenvoudiger zijn, niet ?
De ochtend nadien roer je alles even goed door elkaar want de chiazaadjes kunnen wat aan elkaar kleven, je krijgt een gelei-achtige structuur .  Doe er fruit naar keuze bij en smullen maar !

Wat heb je dus nodig :

  • 200 ml amandelmelk
  • 25 gr chiazaadjes
  • 1 koffielepel vanille extract
  • snuifje fleur de sel
  • fruit naar keuze

SMAKELIJK :-) !

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen