vrijdag 5 juni 2015

limoen - munt limonade


33 graden ... 33 graden ... 33 graden 

Veel te warm voor mij ! Is het de leeftijd of wat, ik weet het niet, maar ik kan daar niet meer tegen.  Een paar minuten buiten en het zweet loopt al in straaltjes in mijn onderbroek ! Gewoon even buiten zitten en genieten van de tuin en mijn visjes in de vijver gaat niet want na een paar minuten heb ik al het gevoel dat ik aan het versmelten ben met de stoel.  Spijtig genoeg is dat alleen maar een gevoel en smelten mijn vetrolletjes niet effectief weg.  Anders zou ik nogal in de zon zitten nu hoor ;-).

Nee, geef mij dan maar een 25 graden en een licht briesje, meer moet dat niet zijn.

Een mens krijgt daar ook zo'n dorst van hĂ©.  En het erge is, je drinkt wat water en binnen een paar seconden is dat dorstgevoel terug en hangt die fles water al terug aan je lippen.  Maar zo een ganse dag alsmaar water drinken, dat steekt tegen.  Dus maak ik al eens zelf limonade als het warm is.  Dat is helemaal niet moeilijk en je hebt dan toch eens wat smaak bij het drinken.

BEREIDING (1 liter) :

Pers het sap uit 5 limoenen, doe hierbij 4 eetlepels honing en roer goed door elkaar.  Giet over in een fles en vul aan tot 1 liter met bruiswater en doe een 5 takjes munt mee in de fles.  Laat dit een uurtje trekken.

En laat dan die dorst maar komen !

Wat heb je dus nodig :

  • 5 limoenen
  • 4 eetlepels honing
  • bruiswater (om bij te vullen tot 1 liter)
  • 5 takjes munt

SMAKELIJK :-) !

4 opmerkingen:

  1. Ik zie schaduw op je foto en dat vind ik mooi!
    Lijkt me heerlijk drinken. Ik ben lekker binnen in een koel huis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik leef met je mee Peggy, ik kan ook niet tegen de hitte en ik heb dan nog eens zo'n wit velletje dat direct verbrandt.
    Gelukkig help je ons uit de nood met dit ongetwijfeld heerlijk drankje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ook veel te warm voor mij! geef mij ook maar zoals het hiet zaterdag was, genieten van de zon met een fris briesje.
    dit ga ik zeker eens maken!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen