dinsdag 8 maart 2016

Cadeautjestijd ...

Een mijlpaal in de geschiedenis van Peggy's Pastime ... mijn allereerste give-away :-) !

Een mijlpaal waar ik zelf ook blij van word.  Wie deelt er nu tenslotte niet graag cadeautjes uit ?

Toen ik een paar weken geleden de vraag kreeg of ik zin had om dit te organiseren aarzelde ik niet.  Ik vind kruiden en andere smaakmakers zeer belangrijk in de keuken.  Eén van mijn keukenkastjes puilt uit van de potjes met kruiden en dergelijke.  Ik ontdek ook graag nieuwe kruiden en smaakmakers.  Er is tenslotte zoveel meer dan het klassieke zout en peper.  Kruiden kunnen een maaltjd helemaal af maken vind ik.

Een handige opbergmogelijkheid voor al die potjes is ook één van de dingen op mijn verlanglijstje voor mijn nieuwe keuken.  Gedaan met als het ware zoeken naar een speld in een hooiberg als ik een bepaald potje nodig heb.  Gedaan met het voor de zoveelste keer op de grond gooien van een ander potje dat toevallig wat in de weg stond bij deze zoektocht.

Maar goed, over naar het belangrijke.  De cadeautjes in kwestie zijn deze lekkere smaakmakers van Lima Bio Food :


- wasabi pasta
- soja saus koriander & wasabi
- tamari soja saus
- tahin pasta
- gomasio

Ben jij dus (net als ik) benieuwd naar wat gomasio eigenlijk is, doe dan vlug mee ! Ik vraag geen moeilijke dingen, je hebt geen encyclopedie nodig om mee te doen én er zijn geen verkeerde antwoorden ! Bovendien mag ik zo 9 pakketjes weggeven, dus zo slecht zijn de kansen op winst nog niet.

Je hoeft enkel :

- lid te worden van Happy Veggie by Lima op de website van Dagen Zonder Vlees
- mij te vertellen wat je favoriete smaakmaker is en waarom (bv : ik kan niet zonder gerookt paprikapoeder, de geur brengt mij telkens recht naar één of andere exotische en zonnige bestemming, weg uit ons kille landje)
- fan zijn (of eventueel) worden van Peggy's Pastime via Facebook, Bloglovin of Instagram (dit geeft je natuurlijk een klein streepje voor op de concurrentie ;-))
- te reageren voor 15 maart

Neem zeker ook eens een kijkje op de website van Lima Bio Food want ze hebben nog veel andere, vegetarische, lekkernijen.

Ah ja, en wat die gomasio betreft, dat is zeer lekker ;-).

Succes en kom maar op met leuke antwoorden !

Deze wedstrijd is afgesloten.  De winnaars kan je hier terugvinden.

18 opmerkingen:

  1. Ik gebruik graag cayennepeper. Lekker pikante toets!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nu toch wel een moeilijke keuze... Hangt ervan af waarvoor. voor alles wat van dicht of ver naar Thais ruikt, garam masala. Daar kan ik blijven aan ruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dat gisteren nog vastgehad bij de bioplanet, maar ik heb het nog niet meegenomen. Ik hou ook enorm van gerookt paprikapoeder, en ze hebben zo fantastische doosjes, veel meer dan je hier in België tegenkomt. Lekker in dipsaus, op popcorn, bij scampi pilpil, gebakken aardappelen, .... Je hebt er dan ook nog 3 variaties in. Dulce, Sweetdulce en picante. Deze zomer ga ik trouwens op iets naar Extremadura , de streek waar de paprika wordt gekweekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hups hoi

    Ik gebruik altijd gomasio tijdens het bakken van de visjes. Gomasio zorgt voor een subtiel smaak van sesam en een beetje zout. Perfect op gebakken heilbot.

    Geniet van het leven en al het lekker eten,
    Anne Marie Janssens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben een pastalover en zou overal basilicum kunnen bij eten. De geur alleen al doet me watertanden. Gedroogd of vers.. Maakt niet uit. Ik leg soms een paar blaadjes tussen een belegd broodje met hummus! Super lekker!

    Groetjes Angelike

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gebruik graag sojasaus, want ik ben geen topchef en sojasaus kan alles redden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk! Gefeliciteerd met je mijlpaal.
    Ik doe graag mee hoor.
    Zulke initiatieven wil ik graag stimuleren.
    Ik volg je al op bloglovin. Zal ook je fb pagina liken.

    Sojasaus is voor mij inmiddels onmisbaar. Nooit erg belangrijk gevonden, maar ik gebruik het nu vrij vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Plantaardige bouillon wordt veel gebruikt in mijn keuken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik hou van wok gerechten
    en gebruik steeds de lima strong tamari
    deze is onmisbaar in mij kruiden kast

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als ik één smaakmaker zou mogen uitkiezen zou dat toch wel kala namak zijn. Ik ben normaal gezien niet iemand die veel zout gebruikt, maar dat heeft echt iets magisch. Heerlijk om een eismaak in plantaardige gerechten te "toveren". Door het hoge zwavelgehalte heeft het echt een heel herkenbare eismaak. Ik gebruik het graag in plantaardige omeletten, desserts en quiches.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Peggy,
    Ik ben heel erg benieuwd naar de Lima-smaakmakers die je mag wegschenken en sta te popelen om ze te mogen uitproberen in diverse gerechtjes!!
    Mijn persoonlijke favoriet is kurkuma, het basisbestanddeel van curry en de ideale smaakmaker in soepen, groente- en visgerechten. Kurkuma is ook zoveel meer dan een smaakmaker en heeft een geneeskrachtige werking. Het zou kanker voorkomen en een doeltreffend natuurlijk antidepressivum zijn.
    Groetjes,
    Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kristof Van Dam13 maart 2016 om 11:00

    "Pindakaas", het maakt een gerecht meteen smeuïg en romig! =)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kristof Van Dam15 maart 2016 om 09:08

      Linkje voor het receptje voor wie interesse heeft. :)

      http://www.vegansandra.com/2014/08/peanut-butter-and-vegetable-curry.html

      Verwijderen
  14. Maria De Jaeger13 maart 2016 om 13:17

    Italiaanse kruiden zijn "m'n dada"! Ik hou ervan om m'n gerechten een zuiderse toets te geven met een Italiaanse kruidenmengeling van oregano en basilicum!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. sandra heyndrickx14 maart 2016 om 12:37

    Ik hou van kruiden!

    In de zomermaanden heb ik ook steeds een houten kruidenbakje op het terras staan met mijn favorieten :)

    Als grote pastaliefhebber, kan ik écht niet zonder basilicum, m'n aller aller favorietste smaakmaker!

    Smakelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bij mij is dat mijn kruidenmolen 'Pikante mengeling'! Ik heb het graag wat pikanter dan m'n huisgenoten, dus kan ik het niet laten om mijn bordje telkens weer af te kruiden met mijn pikante mengeling :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Griet Van Cauwenberge15 maart 2016 om 10:17

    Olijfolie is voor mij zo'n smaakmaker die niet uit m'n keuken weg te denken is.... slaatjes, pasta's, soepen,... Olijfolie geeft m'n gerecht steeds iets extra. Ik varieer graag met olijfolie op basis van truffel, basilicum, pepers...

    BeantwoordenVerwijderen