dinsdag 25 februari 2014

carpaccio van ananas met yoghurt en passievrucht

Goeiemorgen morgen, goeiedag ... :-)

Een lekker fris ontbijt, een ideale start !




Ik heb ongeveer een halve ananas hiervoor gebruikt.  Verwijder de schil en de bruine puntjes.  Snij het stuk ananas dan in fijne schijfjes met behulp van de mandoline.  Bij mij was de ananas te breed voor mijn mandoline dus heb ik het halve stuk nog eens doorgesneden.  Schik de schijfjes op een bord en strooi er een beetje suiker over.  Laat in het midden een open ruimte.
Meng 1 potje natuuryoghurt zonder suiker (125 gr) met het vruchtvlees van 2 passievruchten.  Leg de yoghurt in de open ruimte tussen de ananas schijfjes.
Ik heb het hier afgewerkt met gedroogde munt, maar lekkerder is natuurlijk met verse munt (die je dan wel niet mag vergeten meebrengen van de supermarkt !).

Gezonder dan een boterham met choco (pas op, ik zeg niet dat dat niet lekker is, absoluut niet), maar wel iets meer werk 's morgens natuurlijk.  En voor de niet meer zo piepjonge mensen onder ons, ananas zou collageen bevatten, een stof die de huid glad en soepel houdt.  Ik ga nogal ananas eten hoor ;-) ! Daarenboven bevat ananas veel vitamine C, antioxidanten, vezels, ...  Kortom, het is gezond.  En aangezien dat (weeral) eens mijn goede voornemen is voor mijn nieuwe levensjaar ...

Passievruchten zouden dan weer weinig calorieën bevatten, wat dan weer goed is voor dat andere voornemen, tegen mijn volgende verjaardag een lager getal zien op de weegschaal.

Ik was eigenlijk gewoon goed bezig vanmorgen :-) !

Wat heb je dus nodig :

  • 1/2 ananas
  • 1 potje witte yoghurt natuur
  • 2 passievruchten
  • munt
  • suiker

Met dank aan Piet Huysentruyt voor het idee.


SMAKELIJK :-) !

Enne, als je 't zelf maakt graag even een seintje of je 't lekker vond

2 opmerkingen:

  1. Heb ik ook al eens gemaakt maar met granaatappel!!!Was heel lekker maar met passievrucht ga ik ook eens proberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal zeker ook lekker zijn met granaatappel, dat ga ik de volgende keer dan eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen