donderdag 17 april 2014

Very Inspiring Blogger Award


Elke ochtend, na het ontbijt, check ik een eerste keer mijn mails.  Voornamelijk in de hoop dat dé jobaanbieding er tussen zit, maar ook om te zien of er nog iemand een berichtje (liefst een leuk natuurlijk ;-)) heeft achtergelaten op mijn blog.

Woensdag 9 april was dit dus niet anders.  Meestal ben ik op dat moment nog niet echt heel goed wakker, zit ik nog met redelijk kleine oogjes achter de computer (tja, ik ben absoluut geen ochtendmens), maar bij het mailtje dat Wonderlicious een berichtje had achtergelaten, gingen die oogjes nogal open :-) ! Zij had mij genomineerd voor de Very Inspiring Blogger Award !

Ik kende de award niet, maar man, die titel alleen al ! Kan je een mooier compliment krijgen als blogger dan dat je een Very Inspiring Blogger bent ? Nee toch ? Ik was in ieder geval super, super blij, de "JOEHOE" kwam er iets te luid uit en liet mijn katten schrikken ;-).

Nu, wat houdt deze award nu in ? Wel, de bedoeling is dat je wat meer over jezelf vertelt en zelf ook 15 andere blogs nomineert.  Zo komen jullie wat meer te weten over mij, en leren jullie misschien nog wat andere blogs kennen.  Ik heb zo zelf bij de andere 14 blogs, die samen met mij waren genomineerd, ook een aantal leuke gevonden, die ik ben gaan volgen.  Hey, tenslotte kan een mens niet genoeg blogs volgen, zo leuk dat dat is ;-) !

De regels zijn eenvoudig :

1) Je bedankt de persoon die je genomineerd heeft, en linkt ook even terug naar diegene
2) Kopieer de regel en Show off that award !
3) Deel 7 dingen of leuke feitjes over jezelf
4) Nomineer 15 andere blogs waarvan je vindt dat zij het verdienen, en deel je blogpost met hen
5) Laat de award duidelijk op je blog zien en volg degenen die je genomineerd hebt

Hier gaan we dus, 7 dingen over mijzelf :

° Ik ben een echte "snoepkont" zoals ze bij ons zeggen, koekjes, chips, ijsjes, cake, ..., het gaat er allemaal even vlot in.  Terwijl ik dit schrijf, vult de geur van vers gebakken chocolade madeleines de kamer :-).  Dat ik dus een iets "rondere" lijn heb, zal niemand verbazen ;-).

° Voor deze blog heb ik nog een andere blog gehad (een tweetal jaren geleden), met een titel in het "what were you thinking" genre ;-).  Deze is ongeveer iets meer dan een maand in leven gebleven, niemand, maar dan ook echt niemand, las daar iets van en eigenlijk stond ik er zelf ook niet achter.  Gevolg : een roemloze dood ...

° Ik heb een panische angst voor spinnen, het enige dier dat niet overleeft als het in mijn buurt komt ! Als ik alleen thuis ben tenminste ! Als Stefan thuis is, pakt hij die voor mij (jawel, met blote handen, gelijk hoe groot ze zijn) en zet ze buiten.  Ik kan daar mee leven, zolang hij ze niet pal voor de deur op de drempel zet, want in mijn gedachten draait die spin zich dan directement om en komt terug gezellig binnen zitten !

° Ik ben absoluut een stukje van mijn hart verloren in New York vorig jaar.  Eigenlijk moet ik zo snel mogelijk terug om dat te gaan zoeken ;-) ! Nee, serieus, ik ben weg van die stad, ik kijk nog regelmatig naar de foto's, lees mijn dagboeken hier op de blog en droom terug weg naar die momenten, volg allerlei groepen over New York op Facebook, wordt bijna extatisch als ik een plek waar we geweest zijn herken in een film of serie, ...  Het is de enige grote stad waar ik mij wel zou zien wonen, ergens in Brooklyn Heights met zicht op Manhattan, of Greenwich Village, of  ..............................................................................................................................................................
Oeps, even weg gedroomd ;-).

° Ik ben verzot op ezeltjes, ik zou zo graag ergens gaan wonen met een grote tuin, met ruimte voor 2 grijze ezeltjes (ah ja, 2 want dat zijn sociale dieren die je niet alleen mag houden).  Een aantal jaren geleden zijn we voor mijn verjaardag eens gaan wandelen met een ezeltje in de mooie streek van de Vlaamse Ardennen.  Ik was helemaal happy :-) ! Ook al weet ik nu zéér goed vanwaar de uitdrukking "zo koppig als een ezel" vandaan komt ! Als Basiel besliste om ergens een bepaalde struik te gaan keuren, had ons Peggy geen andere keuze dan te volgen.  Ik heb toch een paar keren met mijn hoofd tussen de takken gehangen toen ! Ik denk dat het voor de mensen die mij zagen "worstelen" met Basiel best wel grappige momenten heeft opgeleverd ! Ik zou misschien beter YouTube eens afzoeken ...

° Films met dieren in de hoofdrol, daar kijk ik enkel naar als ik alleen thuis ben ! Ik ben een ongelooflijke softie op dat gebied, ik hou het gewoon niet droog bij het minste triestige moment.  Zo heb ik een tijdje geleden War Horse gezien, een prachtige film maar de wasmand bevatte opeens een paar extra natte zakdoeken :-(.  Ooit heb ik de fout gemaakt om naar Marley & Me te gaan kijken in de cinema, in het idee dat dit een komedie is.  Dat is het ook ... grotendeels.  Die lichten gingen gewoon véél te snel terug aan ! OK, ik was niet de enige snotteraar maar toch ...

° Als ik kook, lijkt het altijd net alsof Wereldoorlog 3 gestart is in mijn keuken ! Ik maak er een waar slagveld van, ik slaag er altijd in om veel potten en pannen en messen en lepels en ... te gebruiken.  Ik moet al zeker nooit in de keuken van een restaurant gaan werken, ik denk dat ik sneller terug buiten zou staan dan dat ik binnen geraakt ben !

Hierna kwam het moeilijke stuk, wie ga ik zelf nomineren ? Het was natuurlijk weer een uitgelezen reden om wat uren op Bloglovin, Pinterest en Facebook door te brengen, zonder schuldgevoelens dat ik eigenlijk weer "niets" had gedaan ! Ah ja, ik MOEST wel, hoe kon ik anders grondig analyseren wie ik zou nomineren ;-) ?

And the winners are ...

° Hilde@Home (degene die mij eigenlijk, zonder dat ze het zelf weet denk ik, heeft aangezet om een blog te starten en die ongelooflijk succes heeft met haar blog en bijbehorende workshops)
° Perfect housewife - to be
° Miss Milla at Home
° De smaak van Cécile
° Happylittlekitchen
° Dinastie
° No nonsense Nienke
° Zoetrecepten
° Cuisine de Clementine
° Must Be Yummie
° Your Daily Dose
° Cookanista
° Hapjes Princess
° Rue de Surène
° Klein stukje dan

Een aantal volg ik al een tijdje, een aantal heb ik zelf nog maar pas "ontdekt" maar allemaal inspireren ze mij op één of andere manier.

Dus ik hoop dat jullie blij gaan zijn met deze award, en ik ben ook wel benieuwd naar jullie weetjes.

In ieder geval, ik vind dit zelf zoooo tof, dus bedankt, bedankt, bedankt, bedankt, ... Andrea :-) !

14 opmerkingen:

  1. Oooh wat tof om te lezen Peggy en graag gedaan!

    Ik ben ook echt niet blij met spinnen en maak van de keuken ook een waar slagveld! Ik ben nooit in New York geweest maar als ik dat zo lees lijkt het me geweldig. En o ja, ezeltjes zijn erg tof!

    Thanks voor de blog-tips, er staan er veel tussen die ik nog niet ken en die ga ik binnenkort bekijken!

    Geniet van een zoete middag, mmmm!
    Liefs, Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Andrea, blij dat je het leuk vindt ! We hebben precies wel wat overeenkomsten ;-). New York moet je echt doen als je er de kans toe krijgt, je moet de dagboeken maar eens lezen als je zin en tijd hebt.
    Prettig weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Peggy, bedankt voor de nominatie! Ik vind jouw blog ook heel inspirerend en vind er vaak leuke ideetjes.
    Francesca van 'Mamasgoud' nomineerde mij ook, dus ben ik dubbel vereerd!
    Hihi, ik heb ook een spinnenfobie en vind ezeltjes ook te gek! Groetjes, Milla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Milla, bedankt voor het compliment, altijd leuk om horen :-) ! Ik vind het ook tof om zo te weten te komen dat we best wel dingen gemeen hebben met elkaar :-)

      Verwijderen
  4. Oew, leuk, daar zitten een aantal blogs tussen die ik nog niet ken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel plezier met het verkennen er van zou ik zeggen :-) !

      Verwijderen
  5. Hey mede New York lover en spinnenhater :-) bedankt voor de nominatie! Ik maak binnenkort werk van mijn weetjes en nominaties maar ik moet eerst nog een beetje research doen en ga beginnen met de blogs die jij hierboven genomineerd hebt. Ik ken er een aantal van maar nog niet allemaal. Een ideale basis om mee te starten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe gerust rustig aan met je research, dit artikel stond er ook niet in 1 dag op ;-). En leuk om een andere NY lover te leren kennen ;-). Heb je toevallig mijn dagboeken hier al gelezen ?

      Verwijderen
  6. Heel leuk Peggy! Nogmaals bedankt voor de nominatie, en dit is weer een leuke manier om andere blogs te ontdekken...ik ga eens rondkijken :) Liefs! Diane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan ! En veel plezier met het ontdekken van de blogs :-) !

      Verwijderen
  7. Hoi Peggy, dank je wel voor je nominatie! Ik ben helemaal verrast. Ik ga eens broeden op een blog, maar ik vrees dat ik die 15 nominaties niet ga redden, maar wie weet...Ik vind het in ieder geval een groot compliment voor mij en mijn blog. Ik ga je volgen :-). Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Nienke, super dat ik iemand verrast heb :-) ! En leuk dat je mij gaat volgen :-).

      Verwijderen
  8. Hey Peggy, super bedankt voor die nominatie!!! En ik voel me vereerd als ik lees dat ik dat extra duwtje voor je was om te beginnen bloggen ;-). Ik volg heel graag je blog, ook al is het compleet iets anders dan waar ik vaak mee bezig ben, maar er wordt dan regelmatig gepind tegen dat ik eens deftig aan het koken sla ;-).
    Als ik ergens wat tijd vind zal ik mij eens op die vragenlijst storten, maar hopelijk neem je het me momenteel niet kwalijk dat dit nog niet gebeurd is... (Heb hier nog 5 te bloggen achterstallige projecten liggen die maar niet op mijn blog geraken ;-) ) Maar nog eens een hele dikke merci!!! Groetjes, Hilde xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Hilde, graag gedaan ! Ja, ja, ook al hebben we totaal andere onderwerpen, ik ben eigenlijk (opnieuw) begonnen omdat ik dat bij jou zo leuk vond. Doe maar rustig hiermee, bij mij heeft dat ook even geduurd. En hopelijk gaan al die gepinde recepten dan ooit eens goed smaken hé :-).

    BeantwoordenVerwijderen