woensdag 30 juli 2014

pasta met boter - saliesaus en broccoli

Een tijdje geleden kocht ik een zakje pasta met chocolade.  Als chocoholic kon ik hier gewoon niet aan weerstaan én ik was nieuwsgierig of je de chocolade echt zou proeven.  Natuurlijk kwam na de aankoop de vraag "wat past hier nu bij" ? Ik vond niet direct iets geschikt, tot ik het kookboek Simply Italian kocht.  Hierin staan een aantal eenvoudig te bereiden pasta sauzen en daar vond ik deze saus tussen, boter - saliesaus.  Na wat zoeken op Google bleek dat er desserts worden gemaakt met chocolade en salie, dus ik had mijn match voor mijn pasta ! En salie past ook goed bij broccoli, dus de groenten waren snel gekozen.  Het bleek een goede keuze te zijn, want het was echt wel een lekkere pasta.


Hiervoor snij je 1 broccoli fijn en laat je hem gaar stomen.  Plet hem daarna tot kleine stukjes, die je nog even opbakt in een beetje gezouten roomboter.
De saus is zeer snel klaar, dus begin deze pas te maken een paar minuutjes voor het einde van de kooktijd van de pasta.  Smelt hiervoor 100 gr gezouten roomboter op een niet te hoog vuur.  Leg er een 10-tal verse salieblaadjes in.  Laat de boter al roerend lichtjes kleuren.  Wanneer de salie blaadjes lichtjes knapperig worden, giet je de boter, zonder de salie blaadjes, over de warme pasta.  De salie blaadjes heb ik dan fijn gesneden en ook onder de pasta gemengd.  Kruid eventueel bij met nog een beetje peper.
Meng er dan de broccoli onder en bestrooi met een beetje parmezaan.

Super snel klaar én lekker, meer moet dat toch niet zijn ?

Nu, wat betreft de pasta met chocolade, echt proeven deed je dat niet maar bij het afgieten van de pasta kwam er wel een lichte chocoladegeur vrij.  Ook toch plezant hé :-) ?

Wat heb je dus nodig :

  • pasta naar keuze
  • 100 gr gezouten roomboter
  • 10-tal verse salieblaadjes
  • peper
  • 1 broccoli
SMAKELIJK :-) !

Enne, als je 't zelf maakt graag even een seintje of je 't lekker vond

Geen opmerkingen:

Een reactie posten