dinsdag 29 juli 2014

quinoa met kip, erwtjes en spinazie

Wie mij volgt via Facebook, kon het vorige week al lezen.  Ik was voor de eerste keer aan het koken met quinoa.  Volgens velens hét super food nr 1, zeer gezond en dus iets wat eigenlijk niet mag ontbreken in de voorraadkast.  Ik wilde dus weten waar heel die hype om draait en kocht quinoa.  Nu moet ik zeggen, toen ik de quinoa uit het pakje haalde, had ik eventjes het gevoel dat ik het voederbakje van de vogels ging bijvullen ;-).  Het ziet er echt zo uit vind ik, en het ruikt niet lekker.  Ik verheugde mij dus niet echt op mijn eten die dag maar ik moet toegeven, het was best lekker.


Was eerst 250 gr quinoa goed af onder koud water.  Kook hem daarna 15 minuten in 1,5 liter gezouten water en laat daarna uitlekken.
Bak ondertussen 1,5 in blokjes gesneden kipfilet (kruid deze met kippenkruiden).
Giet dan 2 à 3 eetlepels olijfolie met look en chili in een pot en voeg de quinoa en 1 blik erwtjes (140 gr) toe.  Laat dit al roerend goed opwarmen en even bakken.  Voeg dan de kip en 150 gr verse spinazie toe.  Kruid met een beetje peper en zet een deksel op de pot.
Laat een paar minuten stomen tot de spinazie geslonken is.

Et voilà, mijn eerste quinoa gerecht, naar een recept uit een Delhaize magazine ! Ik was er niet wild van maar ik lust het wel.  Het komt dus zeker nog wel op het menu te staan.

Wat heb je dus nodig :

  • 250 gr quinoa
  • 1,5 kipfilet
  • 2 à 3 eetlepels olijfolie met look en chili
  • 1 blik - 140 gr erwtjes
  • 150 gr verse spinazie
  • peper
SMAKELIJK :-) !

Enne, als je 't zelf maakt graag even een seintje of je 't lekker vond

Geen opmerkingen:

Een reactie posten