zaterdag 6 december 2014

rucola - veldsla quinoa met scampi's

De feestdagen komen steeds dichterbij.  Een goed excuus om allerlei recepten te testen de weken op voorhand.  Ik had niet zo veel zin om te koken vandaag dus aten we gewoon opgewarmde lasagna (wel ooit zelf gemaakt dus).  Wat ik wel maakte was een lekker aperitiefhapje, waar weinig werk aan is.  Ik heb dit gebaseerd op een hapje dat ik zag in Libelle.  Daar gebruiken ze verse kruiden maar ik had nog een zakje mengeling rucola -veldsla liggen dat dringend moest gebruikt worden.  Ik liet ook stukjes groene paprika weg.  Eigenlijk kwam het neer op koken met wat voorhanden was.  Dit is een lekker pittig hapje, en ik denk ook nog best tamelijk gezond.

 
Kook hiervoor 75 gr quinoa in 250 ml water gedurende 10 à 15 minuten.
Ondertussen mix je 4 x een handvol veldsla - rucola mengeling met 5 eetlepels olijfolie en 2 teentjes knoflook.
Wanneer de quinoa gekookt is, kruid je deze met wat citroenpeper en meng je er de veldsla - rucola "saus" onder.
Serveer dit met gebakken scampi's.

Zeer eenvoudig en tegelijkertijd zeer lekker.  En is dat nu niet net wat we nodig hebben voor de feestdagen ? Kwestie van de kookstress wat binnen de perken te houden.

Dit is voldoende voor 2 hapjes, dus verdubbel de hoeveelheden met 4 personen, enz.

Wat heb je dus nodig :

  • 75 gr quinoa
  • 250 ml water
  • 4 x handvol veldsla - rucola mengeling
  • 5 eetlepels olijfolie
  • 2 teentjes knoflook
  • citroenpeper
  • scampi's
SMAKELIJK :-) !

Enne, als je 't zelf maakt graag even een seintje of je 't lekker vond

2 opmerkingen: