donderdag 5 februari 2015

paella van quinoa met witte vis, scampi's, paprika en erwtjes

Ja, ja, er is weer een nieuw schitterend Delicious magazine uit ! Dit recept trok direct mijn aandacht.  Paella, maar met quinoa ipv rijst, dat kan toch gewoonweg niet slecht zijn ? En inderdaad, mijn gevoel zat juist, dit is absoluut zeer lekker.  Ik ben steeds meer fan van quinoa.  Mijn eerste twijfels over de smaak van dit als vogel-zaadjes-uitziend-mensen-eten (ja, sorry maar zo is het toch ?) zijn volledig verdwenen.


Voor deze paella bak je een 225 gr schelvis in een beetje olijfolie gedurende een 3-tal minuten.  Neem dan de vis uit de pan en hou warm.
Voeg opnieuw wat olijfolie toe in de pan en bak 1/2 grote, fijn gesneden ajuin gedurende een paar minuten.  Voeg er dan 1 in reepjes gesneden rode paprika en 50 gr in blokjes gesneden chorizo aan toe.  Laat terug een paar minuten bakken.
Doe er dan 150 gr quinoa en 1 capsule saffraan poeder bij.  Meng alles goed en kruid met een beetje peper.
Voeg er 300 ml kippenbouillon aan toe en breng aan de kook.  Laat de quinoa afgedekt gedurende een 8 minuten koken (zet het vuur wel al iets lager).
Meng er dan een 200 gr erwtjes door en voeg de schelvis terug toe.  Zet het vuur laag, dek de pan af en laat nog een 5 minuten pruttelen.
Ondertussen bak je 2 scampi's en 4 Sint-Jakobsnoten, gekruid met peper, per persoon in een aparte pan.
Leg alles samen, voeg wat peterselie toe en je kan aanvallen !

De geur is verrukkelijk, en de smaak nog meer ! In het originele recept worden er mosselen toegevoegd maar ik ben daar geen fan van dus heb ik scampi's en Sint-Jakobsnoten gebruikt.

Wat heb je dus nodig :

  • 225 gr schelvis (of andere witte vis)
  • olijfolie
  • 1/2 ajuin
  • 1 rode paprika
  • 50 gr chorizo
  • 150 gr quinoa
  • 1 capsule saffraan
  • 300 ml kippenbouillon
  • 200 gr erwtjes
  • 4 scampi's
  • 8 Sint-Jakobsnoten
SMAKELIJK :-) !

3 opmerkingen:

  1. voor hoeveel personen is dit gerecht?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan had ik het goed geraden. Ik heb het zaterdag klaargemaakt en het was heel lekker, zeker voor herhaling vatbaar

    BeantwoordenVerwijderen