vrijdag 10 april 2015

romige limoenpudding


Wat een schitterende dag vandaag ! Volop zon, aangename temperaturen, alles en iedereen komt tot leven !

Wat smaakt er dan beter dan een dessertje met een frisse limoen smaak ? Niets, toch ?

Ik vond dit recept bij Donna Hay.  Zij maakt het met citroen, ik koos voor limoen omdat dat toch net iets minder zuur is.  Het is een goddelijke combinatie.  Het zachte, romige gevoel in je mond met de frisse smaak van limoen, mmmm :-).

Het is super snel klaar, je kan er zelfs nu, iets na 15u, nog aan beginnen om het vanavond nog als dessert te eten.  De ingrediĆ«nten die heb je waarschijnlijk wel in huis, en zo niet, spring dan maar gauw op je fiets en rij naar de winkel.

BEREIDING :

Voor dit frisse dessert breng je 500 ml volle room aan de kook op een matig vuur.  Voeg er 100 gr kristalsuiker aan toe en roer goed tot de suiker is opgelost.  Laat dit zo'n 5 minuten pruttelen.
Doe er dan 80 ml limoensap bij (waren bij mij 4 limoenen) en laat nog een 2 minuten zachtjes koken.
Schenk het room - limoen mengsel in 4 glazen en zet deze in de koelkast.  Na een uurtje of 2, 3 zal je zien dat het mengsel stijf is geworden.

Ik werk de potjes af met schilfertjes pure chocolade en munt.

En dan is het smullen ;-) !

Wat heb je dus nodig :

  • 500 ml volle room
  • 100 gr kristalsuiker
  • 80 ml limoensap (ongeveer 4 limoenen)
  • afwerking : schilfertjes pure chocolade en munt

SMAKELIJK :-) !

1 opmerking:

  1. Was me dit een voltreffer. Iedereen smulde hiervan en het was inderdaad super snel klaar.

    BeantwoordenVerwijderen